Materiał pochodzi z serwisu www.spainfo.pl, z podstrony o adresie:
http://www.spainfo.pl/_artykul,Dieta-w-chorobach-ukladu-krazennia,idd,0,ida,191.html
data dostępu: czw., 18 grudnia 2014 r., godz. 12:22 CET

Materiał chroniony jest prawem autorskim - jakiekolwiek jego wykorzystywanie bez zgody autorów jest nielegalne. Wszelkie prawa zastrzeżone.
© 2010-2011 SPAinfo spalifestyle.



 
wpisz słowa:
spainfo.pl

SPAnewsletter

podaj swój adres e-mail


 

SPAartykuły

SPAszukanie tekstu

Fragment treści:
Autor:
Dział:
Dodano w ciągu:

SPAchmura tagów

spainfo.pl

Dieta w chorobach układu krążennia

Anna Maliszewska Gabinet Zdrowia i Urody, www.gziu.pl, dodano pt., 5 kwietnia 2013 r.              czytano: 865, komentarzy: 0

Dieta w chorobach układu krążennia

W chorobach z wydolnością układu krążenia nie stosuje się specjalnych ograniczeń żywieniowych. Zalecana jest dieta lekko strawna z ograniczoną ilością tłuszczów zwierzęcych oraz bogata w surowe warzywa i owoce. Białko podaje się w ilości 1 g/kg masy ciała. Tłuszcze ogranicza się do całodziennego spożycia (zaleca się tłuszcze roślinne). Węglowodany należy ograniczać, zwłaszcza cukier i słodycze z uwagi na szybką fermentację powodującą wzdęcia. Ograniczenie płynów do 1 litra na dobę, z wyjątkiem osób przyjmujących środki moczopędne, przy stosowaniu, których nie należy ograniczać płynów. Potrawy powinny być lekkostrawne przyjmowane w 4 - 5 posiłkach.


 

Przykładowa dieta
 

I śniadanie: bawarka, pieczywo jasne, twarożek z koperkiem, pomidor.
II śniadanie: kanapka z sałatką jarzynową.
Obiad: zupa selerowa z grzankami, kurczak duszony, marchewka z kukurydzą, ziemniaki, marmolada z jabłka i andrut.
Podwieczorek: jogurt owocowy niskocukrowy.
Kolacja: makaron nitki z jarzynami, sałata z oliwą, napój owocowy.
 

Prozdrowotne działanie składników diety.
 

Warzywa: seler, marchew, ziemniaki, kukurydza, cebula, koper zawierają kwercetynę, kempferol i ich glikozydy mające właściwości silnie przeciwutleniające.
 

Beta-karoten występujący: w marchwi, szpinaku, jarmużu, ziemniakach jako przeciwutleniacz chroni układ krążenia działając przeciwzapalnie. Surowa marchew obniża poziom cholesterolu we krwi. Spożycie 200 g surowej marchwi dziennie zmniejsza poziom cholesterolu o 11%.

Ziemniaki są bogate w kwas chlorogenowy i w witaminę C dzięki temu mają działanie przeciwutleniające.
 

Pomidory zawierają likopen należących do karotenoidów, który ma silne działanie przeciwutleniające, zmniejsza ilość LDL. Herbata obniża poziom cholesterolu i uszczelnia naczynia krwionośne.

 

Foto: wikipedia


Powiązane tagi

antyoksydanty, antyutleniacz, zdrowa dieta, zdrowe jedzenie, zdrowie


Opinie i komentarze (0)

SPAkalkulatory

rozwińBMI
rozwińWHR
rozwińglikemiczny
rozwińkalorii

SPAkoszyk


Towarów: 0 szt.
Wartość: 0.00 zł
Dostawa: od 0.00 zł

SPAkonto



SPAtemat tygodnia

Golić czy depilować
Golić czy depilować
Maszynka ścina włosy tuż przy skórze, nie wyciągając ich z mieszków. Nie wyrywa cebulek. Krem działa podobnie. Golenie maszynką poprawia ukrwienie skóry, a to zazwyczaj powoduje, że włosy odrastają w większej ilości, są mocniejsze i twardsze. czytaj więcej >>

SPAprzyjaciele






spainfo.pl

tel. 605 249 077
info@spainfo.pl
SPAartykuly
o nas reklama Kwas migdałowy Płaty borowinowe
© 2010-2011 SPAinfo spalifestyle.
Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
o nas | reklama | kontakt | współpraca | polityka prywatności | regulamin